Wednesday, December 13, 2006

13-12-2006 Mamas, don´t let your babys grow up to be cowboys


Hej folket. Jag har senaste veckan varit med i en fotbollsturnering. Som målvakt för det stolta laget
Joe Stadel und Seiner Jungs. Som ni ser under vann vi gruppspelet utan att släppa in ett mål. Ka--tjing. Inte så mycket tack till mig. Men lite.

1. Joe Stadel und seiner Jungs 4P 3:0

2. Fraunhofer IESE 3P 2:3
3. Chaos- Truppe 1P 0:2


Tyvärr så åkte vi ur andra gruppspelet. Första matchen mötte vi mästarna från förra året som vi spelade 1-1 mot efter en jätteinsats av hela laget. Släppte in ett stenhårt,skruvat skott som dök precis när jag skulle ta det. Sen blev vi hårt pressade och jag fick reflexrädda flera gånger och mina utespelare blocka skott till höger och vänster. Starkt av dem.

Sista matchen åkte vi på tidigt mål på markeringsmiss och sen pressa vi på och fick kontringsmål mot oss. Lyckades med blocka ett stenhårt skott med insidan av låret. Det är fortfarande rosa. I morse kunde jag se sömmarna på bollen. Det är nog därför målvakter inte har shorts så ofta, och skrubbsår då såklart.

Så resultaten var 1-1 och 0-2 men riktigt kul.

Jag åker hem om en vecka. Min svenska mobil har lagt av. Nån som har en som comviq funkar till? Ska bli kul att träffa alla och att se Arvid för första gången. Vet inte vad jag väntar mig. Bebisar är ganska lika. Men vissa är grymmare. Om nån vill göra köpenhamn nästa torsdag så hör av er.
Ses snart.

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Damn, vi lirar ju skivor på arkitektfesten i Köpenhamn på onsdag. Vilken dag kommer du hem? Tror Atli ska hänga kvar i Köpenhamn till torsdag...

13 December, 2006  
Blogger Laban said...

Jag hänger på till kphmn på le party arkitektas!

13 December, 2006  
Blogger Jakob said...

Kommer 10 pa morgonen pa torsdagen till kopenhamn. Tankte kora woodwood,vibskov och ata nagot innan jag sticker till malmo. om ni stannar over kan vi traffas. ingen svensk mobil dock men tyska funkar i nodfall.

14 December, 2006  
Anonymous Anonymous said...

The Guardian: "Amelia swaps Livorno for Pool"

18 December, 2006  

Post a Comment

<< Home