Friday, January 26, 2007

Maybe Luzern for a peace of mind...

Förra helgen var jag i Schweiz. Närmare Bestämt i Luzern.
I helt fantastisk stad. Mix av Norge,Tyskland och Italien och man förstår knappt vad folk säger.
Jag hade höga förväntningar efter "Förväl till vapen" och "Tender is the night" och alla de de där lyxhotellen och sjöarna var precis så storslagna som kunde förvänta sig. Pizzan var också precis så dyr som legenden säger. 100 kronor. Bankman i Zûrich verkar som en bra idée. Kan alltid pendla till söndagsmatcherna i Serie A då också.
På tal om bankman. Jag va på jobbintervju i morse och fick jobb här:
Ska programmera finansiella modeller 8 timmar i veckan . Ett första steg mot dom där riktiga jobben som man tydligen ska ha när man är färdigt. Läskigt men sjukt kul. Nu ska jag bara lära mig C++ ordentligt men det hade jag som plan ändå.

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Grattis!

26 January, 2007  
Blogger Unknown said...

grattis till jobbet!!

26 January, 2007  
Blogger Unknown said...

grattis till jobbet!!

26 January, 2007  
Blogger Jakob said...

tack. hyffsat läskigt men gött.

29 January, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Riktiga jobb är en seglivad myt. Man behöver inte dem. Man kan jobba på nått oriktigt ställe och sen ha en riktig fritid istället.

Min datorskräm har gått i sönder och bilden hoppar upp och ner. Blir smått sjösjuk av det hela. Fast jag löste det temporärt genom att öka uppdateringsfrekvensen så nu hopppar billden så snabbt att man nästan inte märker det.

För övrigt tror jag fortfarande inte på Schweiz.

02 February, 2007  
Blogger Jakob said...

Grejen är väl den att om det riktiga jobbet är rigtigt roligt kan man få både och.

Så nu är du undermedvetet sjösjuk?
Det måste vara ännu konstigare. Som smygbakis. Eller latent homosexuell. Inte för att jag vill dra några andra liknelser med homosexualitet och sjösjuka.

Det kan vara en kuliss till sound of music jag traskade omkring i, i två dagar. Tanken har slagit mig.

02 February, 2007  

Post a Comment

<< Home